Acrinova söker Fastighetsförvaltare i Helsingborg

Acrinova rektyterar fastigehtsfo rvaltare

Om oss
Acriova är ett fastighetsbolag som skapar värden genom att äga, förvalta och projektutveckla fastigheter, främst i Öresundsregionen. Vi investerar främst i lager, industri, kommersiella fastigheter och samhällsfastigheter på attraktiva lägen som passar de långsiktigt stabila hyresgäster vi vill samarbeta med. I dag har Acrinova ett fastighetsvärde på cirka 1,5 MDR, och med vår ambitiösa tillväxtstrategi siktar vi på att nå 4 MDR till 2025. Bolaget är sedan 2019 noterat på Nasdaq First North Premier. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Vi är verksamma i en bransch som har betydande klimatpåverkan och fastigheter står för cirka 40 procent av landets energianvändning. Acrinova har därför antagit en ambitiös hållbarhetsstrategi som går betydligt längre än vad lagstiftningen kräver. Vi vill ligga långt framme när det kommer till hållbara fastigheter och följer hela tiden utvecklingen av nya innovativa och klimatsmarta lösningar. Vår ambition är att alla våra nybyggda hus ska vara klimatneutrala, och därmed inte förbruka mer energi än vad de kan producera.

Vi söker
Vi söker nu en engagerad Fastighetsförvaltare som ansvarar för vårt fastighetsbestånd i region nordvästra Skåne. Utgångsplats är vårt kontor på Bergavägen 1 i Helsingborg.

Dina arbetsuppgifter
Som Fastighetsförvaltare ansvarar du för verksamhetsplanering, uppföljning och kostnadskontroll. Kontinuerlig kontakt med våra hyresgäster och dialog med dina medarbetare och underentreprenörer är en viktig del i din vardag. Som Fastighetsförvaltare region nordvästra Skåne spelar du en nyckelroll i vår organisation med ett 10-tal medarbetare.

Ett av Acrinovas affärsområden är Projekt. I din roll ingår att vara med att ta fram detaljplaner och att driva projekt tillsammans med projektledare och arkitekter.

Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift, energi och underhåll med syftet att förbättra fastigheternas driftsnetto. Du driver projekt med varierad komplexitet och storlek, lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Fastighetsutveckling och värdehöjande åtgärder
• Verksamhetsplanering för den löpande förvaltningen
• Ansvar för att myndighetskrav följs
• Budget- och resultatansvar
• Kvalitetsansvar för köpta tjänster
• Förhandling av hyresavtal vid nytecknande samt omförhandling av befintliga hyresavtal
• Ansvara för uthyrning av vakanta lokaler
• Miljöinventera och driftsoptimera fastigheterna
• Kontakt med kommuner
• Uppförande av detaljplaner
• Kontakt med hyresgäster

Din profil
Viktigt för den här rollen är att du är serviceinriktad och strukturerad och kan hitta lösningar för en effektiv fastighetsförvaltning. Du är en självständig och driven person med god initiativförmåga och positiv inställning som stärker vårt varumärke. Du har lätt för att samarbeta och har en god förmåga att komma överens med människor i olika situationer. Arbetet innebär många kontakter både inom företaget och med våra hyresgäster.

Kvalifikationer
• God arbetslivserfarenhet som fastighetsförvaltare eller motsvarande
• Relevant högskole- eller yrkeshögskoleutbildning som t.ex. fastighetsförvaltare eller liknande
• B-körkort är ett krav
• Goda datorkunskaper samt svenska i tal och skrift

Ansökan
Låter detta intressant, skicka in din ansökan redan i dag! För mer information är du varmt välkommen att kontakta Fastighetsförvaltare Cecilia Larsson på telefon: 0707-163880. Urvalsprocessen sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt. Skicka din ansökan med cv och personligt brev till .

Arbetstid & varaktighet
• Heltid
• Tillsvidare
• Vanlig anställning